Debiutancki krążek EABS „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” w całości poświęcony jest twórczości legendy polskiego jazzu – Krzysztofowi Komedzie.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu subskrypcji newslettera i na przesyłanie mi w tym zakresie informacji handlowych.
Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i zawartą w niej informacją o przetwarzaniu danych osobowych
Komponują, improwizują i eksperymentują. W muzyce, którą tworzą pobrzmiewa hip-hop, jungle, funk, gospel, czy szeroko pojęta elektronika. Wrocławski septet jazzowy EABS (Elektro-Acoustic Beat Sessions) porywa publiczność na koncertach, a krążek Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) „(…) to na nasyconym polskim rynku jazzowym zjawisko bez odpowiednika i bez konkurencji." (Paweł Domagała, Jazzforum)
EABS grają stuprocentowy, energetyczny jazz. Są otwarci, ultrakomunikatywni, staranni w doborze środków komunikacji, wiele zawdzięczając i wiążąc rozpoczęcie swojej muzycznej historii z hip-hopem, my jesteśmy nowym pokoleniem, wyrośliśmy z hip-hopu, dopiero potem poznaliśmy czym jest jazz.* W 2018 septet został nominowany do Fryderyków w kategorii fonograficzny debiut roku, a w marcu tego samego roku „Repetitions” (Letters to Krzysztof Komeda) zostało uznane najlepszą płytą roku według „Gazety Magnetofonowej”, otrzymując nagrodę GaMa.
To właśnie utwory z albumu „Repetitions” zabrzmią podczas kwietniowego koncertu w ramach cyklu espressivo. Brzmieniu albumu towarzyszy idea „rekonstrukcji z dekonstrukcji”. Ta charakterystyczna forma odnosi się do hip-hopu, sampli oraz loopów, która poprzez środek wyrazu jakim jest jazz, pozwala uzyskać całkowicie nową i unikalną kompozycję. Na „Repetitions” nie usłyszymy utworów odegranych nuta w nutę. EABS w kompozycje Komedy wplótł autorską mieszankę brzmień hip-hopu, jungle, funku, gospelu czy szeroko pojętej elektroniki.** Na krążku pojawił się tylko jeden gościnny instrumentalista ale za to jaki, nazywany Urbanatorem – Michał Urbaniak, muzyk współpracujący z Komedą i Davisem.
Bilety na wyjątkowy i energetyczny koncert septetu EABS w dniu 30 kwietnia, są jeszcze dostępne w kasie oraz na stronie internetowej Filharmonii.
* Marek Pędziwiatr w wywiadzie dla Culture.pl
** jazzforum.pl, z tekstu „EABS – listy do Komedy”
Die Ausstellung ist während der Veranstaltung verfügbar: Barwne konstelacje świata | wystawa zbiorowa
„Sztuka jest odtwarzaniem rzeczy, bądź konstruowaniem form, bądź wyrażaniem przeżyć – jeżeli wytwór tego odtwarzania, konstruowania, wyrażania jest zdolny zachwycać, bądź wzruszać, bądź wstrząsać”.
Akcja społeczna Słyszę Dobre Dźwięki 2017-2018 | Akcja społeczna Słyszę Dobre Dźwięki 2019 | Akcja społeczna Słyszę Dobre Dźwięki 2020 | Akcja społeczna Słyszę Dobre Dźwięki 2021ODRA SOUND DESIGNKonzert
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.