W programie muzyka okresu międzywojennego, m.in. kompozycje Władysława Szpilmana.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu subskrypcji newslettera i na przesyłanie mi w tym zakresie informacji handlowych.
Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i zawartą w niej informacją o przetwarzaniu danych osobowych
Jolanta Szczepaniak to wokalistka jazzowa, pedagożka, kompozytorka, aranżerka i dyrygentka. Ukończyła Wydział Dyrygentury Chóralnej w Akademii Muzycznej w Poznaniu, była stypendystką Fundacji im. Stefana Batorego oraz renomowanej uczelni amerykańskiej Berklee College of Music w Bostonie, gdzie studiowała improwizację i wokalistykę jazzową u takich mistrzów jak Bob Stoloff. Obecnie sama uczy śpiewu na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej w PSM II st. w Szczecinie oraz w szczecińskiej Akademii Sztuki. Jest laureatką wielu konkursów i uczestniczką festiwali jak International Meetings of Jazz Vocalists w Zamościu (1992) czy Festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu (1995). Artystka regularnie koncertuje w Polsce i za granicą. Współpracuje z wybitnymi polskimi muzykami jazzowymi: Andrzejem Jagodzińskim, Krzysztofem Herdzinem, Kazimierzem Jonkiszem, Mieczysławem Szcześniakiem.
W ten majowy wieczór artystce na scenie towarzyszyć będzie skład jazzowy: Piotr Wrombel (fortepian), Zbigniew Wrombel (kontrabas), Marcin Jahr (perkusja) i Marcin Rakowski (perkusjonalia, wibrafon). W ich wykonaniu zabrzmią kompozycje okresu międzywojennego – złotego czasu dla polskiej piosenki, którą tworzyli wówczas tak wybitni kompozytorzy jak Henryk Wars i Władysław Szpilman. To właśnie ich utwory zabrzmią w sali kameralnej Filharmonii w Szczecinie. Usłyszymy m.in. „Nie wierzę piosence” czy „Jutro będzie dobry dzień” Szpilmana, a także „Miłość ci wszystko wybaczy” Warsa.
Die Ausstellung ist während der Veranstaltung verfügbar: Zofia Rydet - Niepokorność dalekich dróg
Twórczość Zofii Rydet bywa współcześnie, zbyt pochopnie, oceniana przez pryzmat cyklu: “Zapis socjologiczny”, którego wartość wywodzi się z narracji właściwej dla społecznie zaangażowanej sztuki krytycznej, abstrahując od wartości artystycznej samych prac w nim zawartych. Nie ufajmy jednak zbytnio teoretykom, są często jak jętki żyjące chwałą jednego dnia. Na wystawie będziemy mogli zobaczyć inne prace Zofii Rydet, z cyklu: “Nieskończoność dalekich dróg”, “Świat uczuć i wyobraźni”, które w swej profetyczności są jak baśniowe teodycee, będące przeczuciem naiwnej epifanii współczesnego eklektycznego świata. I jeżeli te cykle możemy uznać za wyraz estetycznego i formalnego buntu, to kobiece portrety zawarte w cyklu „Czas przemijania“ są jak modlitwa, która nie szuka odpowiedzi na cierpienie zawarte w przemijaniu, ale uważnie go doświadcza. Sztuka Zofii Rydet jest komplementarna jako wyraz twórczej postawy. I poprzez to otwiera w nas przestrzeń na dialog z pięknem i ontologią ukrytą w codzienności, w jej najprostszych przejawach.
COOKIESUm Ihnen die Nutzung der Webseite filharmonia.szczecin.pl zu erleichtern sowie zu Statistikzwecken werden Cookies verwendet. Wenn Sie diese Art von Dateien nicht blockieren, stimmen Sie der Verwendung und Speicherung auf Ihrem Gerät zu. Über die Einstellungen Ihres Browsers kann die Verwendung von Cookies gesteuert werden.